Manel preestrena el nou disc, “Jo competeixo”, a la festa de presentació de l'(a)phònica 2016
17.03.2016
El concert serà el primer en què el grup oferirà les noves cançons i tindrà lloc el divendres 13 de maig, 21:30 h, al Claustre del Monestir de Sant Esteve de Banyoles
El Festival de la Veu de Banyoles, (a)phònica, presentarà tota la programació de la tretzena edició (que tindrà lloc del 24 al 26 de juny) amb una festa de presentació el divendres 13 de maig al Claustre del Monestir de Sant Esteve, amb el primer concert de Manel preestrenant el nou disc, Jo competeixo (Warner, 2016). Les entrades per a aquesta actuació es posaran a la venda demà, divendres 18 de març a les 10 h.
En un espai tan especial com és el Claustre del Monestir de Sant Esteve, un conjunt declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, i amb un aforament limitat, el Festival de la Veu de Banyoles celebrarà la festa de presentació de la tretzena edició, un esdeveniment que comptarà amb una de les actuacions més esperades de la temporada, la del grup barceloní Manel (21:30 h). La banda ha tornat a la càrrega, un any i mig després de tancar la gira d’Atletes, baixin de l’escenari (Warner/Discmedi, 2013), amb un treball que veurà la llum el 8 d’abril. A diferència dels tres anteriors, enregistrats en estricta intimitat, el quart disc del quartet barceloní significa la seva primera experiència amb un productor, el nord-americà Jake Aron, que ha col·laborat amb artistes com Grizzly Bear, Jamie Lidell, tUnE-yArDs i Chairlift i ha produït el debut del raper Le1f, entre d’altres. El resultat són onze cançons que, masteritzades a Sterling Sound per en Chris Gehringer (Rihanna, Drake, Nas, Wu-Tang Clan…), redefineixen amb matisos electrònics el seu so. Una decidida inflexió cap al pop contemporani que mostra que Guillem Gisbert, Martí Maymó, Roger Padilla i Arnau Vallvé no s’han cansat d’escriure cançons i defensar-les en directe.
El seu rècord com a únic grup en entrar al núm. 1 de les llistes espanyoles dues vegades consecutives amb discos cantats en català i els seus gairebé tres-cents concerts arreu de la geografia catalana, però també en llocs tan diversos com els Estats Units, l’Argentina, Mèxic, Gran Bretanya, Suïssa i Alemanya, avalen una trajectòria que no ha parat de pujar. De fet, Manel ja ha actuat amb anterioritat a Banyoles: l’any 2013 a l’(a)phònica (a l’escenari Estrella Damm Club Natació Banyoles, al costat de l’estany), i l’any 2009 van oferir el primer concert a les comarques gironines a l’Auditori de l’Ateneu presentant el seu disc de debut.
L’aforament per al concert –que serà a peu dret– és limitat, i les portes s’obriran a les 21 h. Les entrades es posaran a la venda demà, divendres 18 de març, a les 10 h al web www.aphonica.banyoles.cat i a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Banyoles (Pg. Indústria, 25 / 972 57 00 50, de dilluns a dijous de 8:30 h a 18:45 h i divendres de 8:30 h a 16:45 h). El preu de les localitats és de 16 € anticipada i 20 € a taquilla.
El Festival de la Veu de Banyoles, (a)phònica, va néixer l’any 2004 com una de les propostes musicals que la ciutat va engegar en el marc de la capitalitat de la Cultura Catalana. La profunda tradició musical de la ciutat i l’auge dels darrers anys, així com la voluntat de la capital del Pla de l’Estany d’organitzar un esdeveniment de referència han fet que l’(a)phònica s’hagi consolidat, edició rere edició, com un festival de renom i popular sense perdre la seva identitat i que en les darreres edicions ha aplegat més de 18.000 assistents. Pel Festival hi han passat artistes i formacions de reconeguda trajectòria com Jorge Drexler, The Excitements, Maïa Vidal, Standstill, Juan Perro, Mishima, Las Migas, Retaule d’avars, Quimi Portet, Cançons de la veritat oculta, Martirio, Maria del Mar Bonet, Najwa, Sílvia Pérez Cruz & Javier Colina Trio, Raimon, Pedro Guerra, Hanne Hukkelberg, Christina Rosenvinge, Nouvelle Vague, Roger Mas, Love of Lesbian, I Fagiolini, Jay-Jay Johanson, Lluís Llach, Amanda, Najwa, Ariel Rot, Albert Pla, Mayte Martín, Miguel Poveda o Feliu Ventura, entre molts d’altres. El Festival està organitzat per l’Ajuntament de Banyoles, gestionat integralment per l’empresa Alter Sinergies i forma part de la xarxa A-petit.
Per més informació:
www.aphonica.banyoles.cat






