Presentació del llibre “La cuina modernista: obrers, menestrals, burgesos i indians” de Jaume Fàbrega a càrrec de l’escriptor Miquel Aguirre
23.02.2016
Al tombant del segle XX, durant el modernisme es van introduir noves tècniques culinàries i nous aliments, van aparèixer botigues noves i especialitzatdes, com pastisseries o els adroguers, i van sorgir autors clàssics que establirien les bases de la cuina catalana.
En aquest llibre, l’historiador Fàbrega parla del modernisme com l’edat d’or de la cuina catalana i explica què menjaven i què bevien en aquella època tant els menestrals i els obrers com els burgesos o els indians més adinerats, què es podia comprar a les botigues de queviures, i quins menús oferien les fondes i els restaurants més luxosos del moment.
A la segona part del volum fa una exhaustiva recopilació de les receptes pròpies de l’època, plats que constitueixen l’origen de la nostra memòria gustativa.
Jaume Fàbrega (Pla de l’Estany, 1948) és professor de Gastronomia i Enologia de l’Escola de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB, historiador, consultor gastronòmic i periodista. Ha publicat més de seixanta llibres de cuina i assajos gastronòmics, i col·labora en diversos mitjans. Ha estat mereixedor set vegades dels premis Gourmand World Cookbook. jaumefabrega.blogspot.com
La cuina modernista, publicat per Viena editorial, es presentarà dimarts, 23 de febrer, a les 19 h al Museu Darder de Banyoles.
Organitza:
Biblioteca Comarcal del Pla de l’Estany
Editorial Viena
Col·labora:
Museu Darder
Llibreria Altell






