La banyolina Clàudia Cedó guanyadors del Premis Butaca 2015

24.11.2015

Els premis es van anunciar ahir a la nit, amb una gala al Teatre Lliure de Barcelona i que va reunir a la major part dels professionals del sector.

Glòria Cid i Toni Martín van ser el encarregats, una vegada més, de dirigir la gala d’entrega de premis en la qual, la banyolina Clàudia Cedó, es va endur el Premi Butaca 2015 en la categoria de Millor text per Tortugues, la desacceleració de les partícules. Un espectable estrenat a la Sala Flyhard de Barcelona i que posteriorment va portar a Banyoles, amb un gran èxit de públic i crítica.

Tortugues, és una comèdia amb tocs fantàstics sobre una parella que s’ho vol prendre amb més calma i decideixen fugir del estrés de la ciutat… Una història sobre la velocitat, l’amor i la física quàntica. L’espectacle està previst que realitzi una extensa gira arreu de Catalunya aquest 2016.
La resta de guardonats de la nit van ser El rei Lear i Terra Baixa amb 4 Premis Butaca cadascú, El Petit Príncep, El curiós incident del gos a mitjanit amb tres Premis Butaca cadascú i amb un Premi Butaca El somni d’una nit d’estiu, Flor de nit. El cabaret i El llarg dinar de Nadal.

Els Premis Butaca es poden considerar actualment els guardons de referència del món del teatre a Catalunya. Volen ser un esdeveniment de promoció i difusió del fet teatral que pren forma donant veu a l’espectador, però sobretot legitimant la seva opinió. Des dels premis volen que el públic sigui l’eix principal des d’on es difon el fet teatral. Els premis Butaca han aconseguit crear un guardó imparcial i directe que, a través del valor que li atorga el guanyador, legitima el criteri del públic.

 

Notícies