Nova edició del Voluntariat per la llengua a Banyoles

26.11.2014

S’explicarà en què consisteix el voluntariat lingüístic i es presentaran les parelles que participen en l’actual edició del programa

Dijous, 27 de novembre, a 2/4 de 8 del vespre, al Museu Darder de Banyoles, tindrà lloc la presentació del Voluntariat per la llengua, programa que posa en contacte persones catalanoparlants amb persones que estan aprenent la nostra llengua per tal que es trobin i conversin en català.
En l’acte s’explicarà detalladament què és el voluntariat lingüístic, els avantatges (descomptes, promocions, etc.) dels quals poden gaudir els participants i les activitats que s’organitzen per dinamitzar les trobades entre voluntaris i aprenents. Per altra banda, alguns dels participants en l’edició anterior explicaran la seva experiència en el VxL.

Paral·lelament, també es presentaran les parelles lingüístiques que s’han format, integrades per persones tant de Banyoles com de municipis veïns, i es donarà el tret de sortida del Voluntariat per la llengua a la ciutat.

És un acte informatiu i, alhora, participatiu, obert a tothom que estigui interessat a formar part del voluntariat lingüístic.
Voluntariat per la llengua és un programa de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) que fomenta l’ús de la llengua catalana en les relacions personals tot posant en contacte una persona que parla habitualment català amb una altra que en té coneixements bàsics i que vol fer un pas endavant per parlar-lo amb normalitat. El CPNL va iniciar el programa l’any 2002, a Cornellà de Llobregat, amb 19 parelles participants. Des del 2003 fins al 2012 hi han participat més de 70.000 parelles. Amb relació a les entitats i establiments col·laboradors en el projecte, des del 2006 fins al 2012 hi han participat prop de 4.500 entitats i més de18.000 establiments.

Notícies