26.03.2024
El Festival de la Veu de Banyoles, (a)phònica, avança una de les veus que formaran part del cartell de la vintena edició, que tindrà lloc del 28 al 30 de juny de 2024 a la capital del Pla de l’Estany. Es tracta de l’artista polifacètic Albert Pla, que actuarà acompanyat de The Surprise Band per oferir l’espectacle Rumbagenarios. Una actuació que tindrà lloc el divendres 28 de juny a les 22 h a l’Estrella Damm Club Natació Banyoles i per a la qual es posaran a la venda les entrades demà, dimecres 27 de març, a les 10 h al web del festival: www.aphonica.banyoles.cat.
Del 28 al 30 de juny, la ciutat de Banyoles tornarà a esdevenir un gran escenari, amb circuits de concerts, veus característiques, sorpreses musicals al carrer, descobertes artístiques i formacions variades. L’(a)phònica ja prepara un nou festival de ciutat, amb la complicitat i implicació de diferents entitats i organismes tant de la comarca com d’arreu del país, i una programació amb artistes consagrats i altres emergents, per seguir potenciant la vida cultural i musical de la ciutat, enguany que se’n celebra la 20a edició.
Un dels artistes que ja ha confirmat la seva participació al festival és Albert Pla & The Surprise Band. Amb més de 25 anys de trajectòria, Albert Pla (Sabadell, 1966) ha dut a terme una extensa activitat, tant musical com teatral i cinematogràfica. Va iniciar la seva carrera durant la dècada dels 80 i el 1988 va obtenir el premi com a millor intèrpret i cançó de la IV Muestra de canción de Jaén. Dos anys després, obtenia el Premi Nacional de Música de la Generalitat de Catalunya. El 1989 publicava el disc Ho sento molt, el primer d’una dotzena d’àlbums, que ja marcaria les bases de la que seria la seva carrera. Amb una capacitat infinita per reinventar-se, Albert Pla ara s’acompanya de The Surprise Band, uns aliats infal·libles amb els quals presenta Rumbagenarios, una proposta que barreja veterania i joventut al compàs del ventilador rumbero i del sàmpler electrònic. Un concert festiu i una posada en escena d’alta volada, amb coreografies i projeccions. Una nova dimensió per a les cançons que l’han acompanyat al llarg de la seva carrera artística i també algunes peces inèdites.
L’actuació tindrà lloc el divendres 28 de juny a les 22 h a l’Estrella Damm Club Natació Banyoles, un escenari emblemàtic al costat de l’estany ja conegut per l’artista, que hi ha actuat en dues ocasions més: l’any 2021, amb ¿Os acordáis?, un concert en solitari amb totes les entrades exhaurides, i l’any 2007, amb l’espectacle Vida y milagros. Un espai per on també han passat artistes tan reconeguts com Rodrigo Cuevas, Manu Chao, José González, Salvador Sobral, Vinicio Capossela, Raimon, Paco Ibáñez o Mayte Martín, entre d’altres. El concert serà a peu dret, i les entrades (21 € anticipada / 25 € taquilla) es posaran a la venda a partir d’aquest dimecres 27 de març a les 10 h al web del festival: www.aphonica.banyoles.cat.
Vint edicions dedicades a la veu
El Festival de la Veu de Banyoles, (a)phònica, va néixer l’any 2004 i en aquests anys hi han passat artistes i formacions de reconeguda trajectòria com Rodrigo Cuevas, Manu Chao, Tarta Relena, Nacho Vegas, Salvador Sobral, Vinicio Capossela, Santi Balmes amb Clara Segura i Fluren Ferrer, Dr. Calypso, José González, Viggo Mortensen i Rafel Plana, Micah P. Hinson, Jorge Drexler, The Excitements, Maïa Vidal, Joan Margarit & Carles Margarit, Standstill, Juan Perro, Mishima, Las Migas, Joan Miquel Oliver, Quimi Portet, Cançons de la veritat oculta, Martirio, Najwa, Sílvia Pérez Cruz & Javier Colina Trio, Raimon, Pedro Guerra, Hanne Hukkelberg, Christina Rosenvinge, Nouvelle Vague, Roger Mas, Love of Lesbian, I Fagiolini, Jay-Jay Johanson, Lluís Llach, Amanda, Ariel Rot, Miguel Poveda, Feliu Ventura o Maika Makowski, entre molts d’altres. El Festival està
organitzat per l’Ajuntament de Banyoles, i està gestionat integralment per l’empresa Alter Sinergies.
© AJUNTAMENT DE BANYOLES
Passeig de la Indústria, 25, 3a planta | 17820 Banyoles
972 58 18 48 | 972 57 00 50