La Biblioteca de Banyoles posa en funcionament una màquina d’autopréstec

05.11.2024

La Biblioteca Comarcal de Banyoles ha posat en funcionament aquest mes d’octubre una nova màquina d’autopréstec de documents. L’aparell s’ha instal·lat al vestíbul de l’equipament, davant el taulell de préstec.

Tot i que el personal de la Biblioteca també seguirà donant el mateix servei com fins ara, segons la directora de la Biblioteca, Eva Martí, l’objectiu principal del nou aparell és poder agilitzar tasques mecàniques perquè els tècnics puguin dedicar més temps a l’atenció a l’usuari o a la preparació de les activitats de l’equipament.

Aquest nou sistema, a més de facilitar als usuaris els préstecs de forma més ràpida i autònoma, també permetrà tenir un control més segur del fons i en facilitarà la gestió de l’inventari. A més, aviat la màquina també oferirà altres possibilitats com ara el de retorn de material, la renovació o la consulta de préstecs.

Funcionament molt intuïtiu

Per utilitzar la nova màquina d’autopréstec cal portar el carnet físic de la Biblioteca o tenir activitat el carnet virtual. Després d’identificar-se, l’usuari posa tots els documents que es vol endur a la safata de l’aparell. Tot seguit, la màquina reconeix els documents i els vincula al titular del carnet; i també desmagnetitza automàticament els documents per evitar que facin saltar l’alarma en sortir de la Biblioteca.

Eva Martí recomana que els usuaris es descarreguin l’aplicació Biblio Digital per portar sempre a sobre el carnet i optar a serveis com la lectora de llibres electrònics.

Una de les Biblioteques amb més préstecs

Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies al suport del Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona, després de comprovar que la Biblioteca de Banyoles és una de les biblioteques públiques amb més quantitats de préstecs de la demarcació de Girona.

L’any 2023 s’han fet prop de 62.000 préstecs, el que suposa una mitjana de 230 transaccions diàries. Biblioteques de capitals com Figueres, Roses, Olot i Girona també disposen d’aquest nou servei.

Notícies