Joventuts Musicals de Banyoles dona continuïtat al Clàssic Vermut

07.04.2026

Després de la bona acollida de la primera edició de tardor, Joventuts Musicals de Banyoles dona continuïtat aquest 2026 al Clàssic Vermut, un cicle de concerts de música clàssica que combina talent jove, patrimoni i proximitat en un format singular. Els concerts, de nou, es faran al Claustre del Monestir de Sant Esteve de Banyoles, els diumenges a les 12 del migdia, i inclouran vermut o consumició un cop acabada l’actuació.

Nascut coincidint amb el 25è aniversari de l’entitat, el Clàssic Vermut s’ha consolidat com una nova línia de programació estable, estructurada en dues edicions anuals: tardor i primavera. El projecte té dos objectius, per una banda donar suport als joves intèrprets del territori i, per l’altra, apropar el repertori clàssic al públic a través d’una proposta oberta, festiva i accessible.

La primera edició, celebrada la passada tardor, va obtenir una excel·lent resposta de públic. El concert inaugural, a càrrec del Trio Defilló, guanyador del Premi La Flama de Joventuts Musicals de Catalunya, va reunir prop d’un centenar d’assistents. El segon concert, protagonitzat pel pianista Álvaro Fernández-Bravo, va consolidar l’interès pel format, i la cloenda amb l’arpista Olga Benito va assolir el sold out, confirmant l’èxit d’un projecte que ha sabut connectar amb nous públics i fidelitzar assistents.

Una primavera amb Lied, piano i música de cambra

La nova edició de primavera s’iniciarà aquest diumenge 12 d’abril amb el concert Lied the Future, protagonitzat per la soprano Belén García i la pianista Esther Vilar, en una actuació organitzada en col·laboració amb la Schubertíada. Totes dues, graduades a l’ESMUC i actualment en formació al Mozarteum de Salzburg, formen un duet especialitzat en el repertori de Lied i han estat seleccionades dins del programa europeu Lied the Future, impulsat per l’Associació Franz Schubert per donar suport a joves talents de la cançó poètica.

Aquesta col·laboració connecta el cicle banyolí amb una de les iniciatives de referència en l’àmbit de la música clàssica i el Lied al país, i reforça l’aposta de Joventuts Musicals de Banyoles per acostar al públic propostes de gran qualitat artística i projecció. Amb aquesta nova edició, Joventuts Musicals de Banyoles reforça el seu compromís amb la promoció del talent emergent, la difusió de la música clàssica i la creació de nous espais de trobada cultural a la ciutat.

La programació continuarà el 17 de maig amb la pianista Meritxell Noguer, que oferirà un recital que combinarà repertori clàssic amb la descoberta d’obres menys habituals, en una proposta pensada per acostar el piano al públic des d’una mirada sensible i personal. Finalment, el cicle es clourà el 14 de juny amb Hèlix Trio, una formació de cambra que presentarà un programa que dialoga entre tradició i contemporaneïtat, amb obres de Dvořák, Ravel i Domenico Turi.

Tots els concerts es faran a les 12 del migdia al Claustre del Monestir de Sant Esteve de Banyoles. Les entrades per al concert de diumenge ja es poden adquirir a través del web cultura.banyoles.cat i presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Banyoles en horari d’atenció al públic.

Notícies