A càrrec de la Dra. Bibiana Agustí (arqueo-antropòloga física) i Almudena García (antropòloga cultural i arqueòloga).
Les obres de millora urbana dins de cas antic de Banyoles efectuades des de l’any 2010 i promogudes per l’ajuntament de Banyoles han posat al descobert les restes dels dos cementiris medievals de Banyoles: el de la parròquia i relacionat amb Santa Maria del Turers i el relacionat amb el Monestir de Sant Esteve. Durant els treballs s’han documentat més de 150 enterraments. Generalment, són tombes excavades en el travertí, algunes amb formes antropomorfes i cobertes amb lloses; tot i que n’hi ha d’altres excavades directament en el sediment. Les primeres aproximacions cronològiques ens asseguren cque els cementiris tenen un origen alt medieval i que perviuen fins a època moderna.
Hora: 7,30 h de la tarda
Lloc: Sala d’Actes del Museu Darder
Organitza: Museus de Banyoles, Ajuntament de Banyoles, Consorci de l’Estany
ENTRADA GRATUÏTA