ESPECTACLE EMMARCAT EN L'(APHÒNICA), 10è. FESTIVAL DE LA VEU DE BANYOLES.Primera actuació a les comarques gironines.
Una peregrinació oberta i fascinant per les músiques medievals peninsulars. És el viatge sonor que ens convida a emprendre l'Ensemble Pelegrí, creat l'any 2007 per la cantant valenciana Mara Aranda -considerada una de les veus més representatives i internacionals de les músiques mediterrànies, i membre de grups com L'Ham de Foc-, i l'especialista en viola de roda Jota Martínez. Acompanyats per músics amb una àmplia experiència en música antiga i d'arrel, ens acostaran a tres cultures que van conviure durant més de set segles a la península.
Una proposta que aconsegueix que el Sefarad dels hispanojueus, l'Al-àndalus musulmà i la Hispània cristiana dialoguin com no sempre ho van arribar a fer en la societat medieval. Més enllà d'una simple reconstrucció històrica d'aquestes músiques antigues, el quartet en fa una posada al dia que ens les farà sentir tan properes i tan nostres com ho van ser en altres temps.
Jota Martínez, viola de roda
Mara Aranda, veu i pandero
Aziz Samsaoui, qanun i cors
Jossef el Houssaini, veu principal i llaüt àrab
Col·labora: Diversons i Obra Social "La Caixa"
Per més informació:www.aphonica.banyoles.cat/2013www.ensemblepelegri.com