Les dones durant la Segona República, la Guerra, el Franquisme i la construcció de la Democràcia.
La dècada dels anys trenta del segle XX va ser una època de canvis que se succeïen a una velocitat de vertigen. Canvis que reconeixien les voluntats de diversos col·lectius de dones i d'homes que exigien transformar les relacions entre la ciutadania i les institucions públiques i també les relacions entre els sexes. En definitiva, volien explorar noves maneres de viure tant en l'àmbit col·lectiu com individual.
En la recerca exploratòria de noves expectatives vitals que el nou marc polític i legislatiu obria, hi va haver una aposta decidida per la cultura, especialment per part de les dones convençudes de la seva capacitat emancipadora.
L'exposició visualitza les experiències i aportacions de les dones durant aquest període.
S'organitzaran activitats complementàries.
Organitza:
Centre d'Estudis Comarcals de Banyoles
Servei d'Informació i Atenció de les Dones de Banyoles i el Pla de l'Estany
Consell Comarcal del Pla de l'Estany
Col·labora:
Ajuntament de Banyoles
Museus de Banyoles
Institut Català de les Dones
Per més informació:www.museusdebanyoles.cat