Descripció

Sant Miquel de Fluvià, la recuperació del monestí benedictí Fins fa ben poc, del monestir de Sant Miquel de Fluvià en coneixíem només l’església, que fa funcions de parròquia, i la torre campanar. Les excavacions arqueològiques que s’hi han dut a terme des de l’any 2010 han permès conèixer l’arquitectura del claustre i les seves dependències així com també l’evolució històrica que ha patit. L'església es va construir al 1074 i el monestir, també d’estil romànic, es va construir sinó al mateix moment, poc temps després. Els conflictes baixmedievals van irrompre la vida al monestir i aviat es va veure destruït i enterrat. No serà fins les intervencions d’aquests darrers anys que les restes del cenobi han sortit a la llum i s'han vist consolidades i recuperades per a la seva visita i divulgació. Xerrada a càrrec d’Andrea Ferrer (Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles). Organitza: Museus de Banyoles Ajuntament de Banyoles Consorci de l’Estany Amb el suport de: Diputació de Girona Generalitat de Catalunya.Departament de Cultura. Per més informació: www.museusdebanyoles.cat http://4actualitatarqueologicagirona.blogspot.com.es  

Calendari i Sessions

Disponibilitat

Alta
Mitja
Baixa
Últimes entrades
Exhaurides
Divendres
03
jun
19:30 h
 
Gratuït
Finalitzat